Monday, February 4, 2013

Perjalananku hari ini

Kelantan Darul Naim....

Mana Khairul Fahmi....? Saya sebenarnya dalam perjalanan ke Rantau Panjang atas tugasan yang telah diamanahkan oleh majikan... terima kasih atas kepercayaan yang diberikan. Dalam perjalanan...saya melalui Kemasik di Kemaman... Dulu sekitar tahun 2000, saya kerap ke sini untuk memancing di pemecah ombak... Sungguh best kat sini. Ikan yang naik ikut masa. Pagi ikan jenis lain... biasanya ikan susu. sekitar jam 11 pagi sampai jam 3 ptg pula ikan airback...(betul ke ejaan ni)... pastu gerung belang. Saya guna joran 9 kaki dan 13 kaki... sungguh best.
Member yang tunjukkan tempat pernah pesan...jangan datang sesorang...dia tak beritahu kenapa. Satu hari ... saje datang sorang...memang best tapi sungguh malang pasalnya tak dapat sekor pun ikan dinaikkan walaupun joran melengkung ke tanah berkali kali...  naak tau pasal apa? Pasal tak ada sesiapa tolong kaitkan ikan naik ke atas .... besar sangat... padan muka...
Hakikatnya... inilah tempat kali pertama saya memancing di laut... cubalah berkunjung di tempat ini....


Gambar ni masa mancing udang di Kahang...silingan je....

5 comments:

  1. Ya cik melur, tapi saya suke masak lomak cili padi hee...........

    ReplyDelete
  2. TQ en hanif....ur blog listed too....

    ReplyDelete
  3. Saya akan masukkan blog ni dalam bloglist saya. Panduan hebat memancing untuk hubby. Kemaman kami selalu pergi, tapi x pernah singgah di Kemasik. Guna umpan apa yer? Menarik betul dengarnya tu. Ambil port di pemecah ombak yer?

    ReplyDelete